joi, 11 decembrie 2014

BLIND REVIEW: LRP Cicaplast Mains - și, evident, o replică

Da, îmi e foarte clar un lucru: eu nu o să fiu niciodată invitată la vreun eveniment de lansare a unui produs cosmetic nou, pentru că primul meu gând va fi: lasă marketingul, arată-mi ce conține. Iar al doilea: pot să o fac acasă? Iar dacă cineva ca mine, fără ștaif, poate să fenteze industria, ce să caute la evenimente? Bine, presupunând că aș avea eu trafic pe blog așa încât să fiu vreodată luată în calcule pe acest considerent eliminatoriu!

Ultima bombă pe bloguri pare să fie o cremă de mâini de la LRP - Cicaplast Mains. Cu 30% glicerină și 4% niacinamide. Da, ați citit bine. 4% Niacinamide.


Acum, dacă aveți reacții neplăcute de la niacinamide (și am cel puțin două prietene care, din păcate, ar putea să aibă mici probleme de la ea), poate o veți testa mai înainte de a o cumpăra. Formula este foarte simplă și elegantă, fără inutilități. Un fel  de scurt și la obiect.

Am preluat INCI-ul de pe site-ul Adianei:

AQUA / WATER, GLYCERIN, BUTYLENE GLYCOL, CETEARYL ALCOHOL, NIACINAMIDE, GLYCERYL STEARATE, BUTYROSPERMUM PARKII BUTTER / SHEA BUTTER, DIMETHICONE PEG/PPG-18/18, DIMETHICONE, GLYCERYL STEARATE SE, SODIUM POLYACRYLATE, CAPRYLYL GLYCOL, PHENOXYETHANOL



Scurtă prezentare

1. Aqua/Water - apă, evident
2. glycerin - umectant, ingredient skin identical, 30%. Foarte higroscopic.
3. butylene glycol - umectant usor (mai usor ca glicerina). 
4. cetearyl alcohol - co-emulsifiant, agent de crestere a vâscozității, emolient
5. niacinamide - vitamina B3, vitamina PP. O minune pentru tenul acneic la 4% si anti ageing la 5%. Un ingredient cell communicating ce îmbunătățește elasticitatea pielii, rolul de barieră protectoare, ajută în corectarea hiperpigmentării, crește nivelul de ceramide și acizi grași liberi din piele ajutând în prevenirea deshidratării și stimulează microcirculația. Ajută și în tratamentul petelor poost acneice.
6. glyceryl stearate, glyceryl stearate SE - emulsifianți
7. butyrospermum parkii / shea butter - unt de shea
8. dimethicone, PEG/PPG-18/18 dimethicone, sodium polyacrylate - emulsifiant, silicon + polimer. Responsabil parțial pentru textura glossy. responsabil pentru textura catifelată și mătăsoasă, are capabilități de gelifiere
9. caprylyl glycol, phenoxyethanol - sistemul de conservanți.

Așadar, o formulă foarte ușoară și bogată în umectanți. Vă arăt mai jos o poză de  pe un alt blog, în care puteți vedea și textura originală a produsului, precum și părerea utilizatoarei.





Ce cred eu despre cremă?

Cred numai de bine. Sunt foare plăcut surprinsă de simplitatea formulei și de procentul ridicat de niacinamide declarat, cum rar de tot găsești pe piața de dermatocosmetice. Eu pun niacinamide în aproape orice îmi fac solubil în apă, dar în crema de mâini am decis să fac economie. Nu știu  de ce, dar această cremă mi-a schimbat părerea. Mâinile merită și ele aceleași bunătăți ca și fața! 

30% glicerină mi s-a părut cam mult la prima vedere, eu având o reacție de iubire-ură cu umectanții. Un pic mai mult decât 5% și îmi simt tenul cam lipicios. Am avut insă acum multă vreme o cremă de la The BodyShop, cea cu cânepă, care știu că are cca 20% glicerină, și m-am împăcat bine cu ea pe mâini. Poate că o să am o surpriză plăcută.

Merge să o pun și pe ten? Poate vă întrebați asta. NU văd de ce sa nu meargă, pe post de tratament de seară. Nu aveți nimic special în formulă în afară de umectanți, niacinamide și foarte puțin unt de shea, așa că e musai să completați și cu alte bunătăți. Nu uitați să verificați dacă vă împăcați cu ideea de unt de shea pe ten. Eu o perioadă l-am evitat cu religiozitate, știind că îmi apar pustule de  la el. Am descoperit recent însă că mă împac bine cu el în procent de până la 2% (și mă bucur pentru că îmi place foarte mult parfumul untului de shea! Iar la 2% chiar îl simt în cremă).



O pot replica?

Ba bine că nu! Acum două zile aflu despre ea și în această dimmineață o am. Nu mă cheamă pe mine nimeni la  evenimente de blogging, dar asta nu înseamnă că nu mă bucur și eu produsele prezentate, nu? 

Hai să vedem care este INCI-ul meu!

water, glycerin, cetearyl alcohol, niacinamide, butyrospermum parkii (shea) butter, glyceryl stearate, Sodium Polyacrylate, Dimethicone, Cyclopentasiloxane, Trideceth-6, PEG/PPG-18/18 Dimethicone, phenoxyethanol, caprylyl glycol, chlorphenesin


Seamănă? Ba bine că nu! Și as fi semănat și mai mult dacă nu aș fi uitat complet de butylene glycol (am în casă dar am uitat să îl copiez de pe calculator pe agenda cu rețete :) ) și dacă aș fi așteptat să îmi sosească și glyceryl stearate SE. 

Să vă arăt și pozele pentru că, nu-i așa, o poz face cât o mie de cuvinte:







Concluzia mea?

Merită. Nu știu cât va costa în farmacii. Costurile mele ajung la cca 50-55 RON / 100ml. Pentru că hand made e scump și pentru că încă mai am un anumit ingredient din SUA. Când se va termina, costul mi se va schimba pentru că voi plăti iar și transport și taxe vamale și mai știu eu ce, iar cursul variază și el. Pentru o cremă simplă de mâini pare mult, poate, dar pentru un tratament cu 4% niacinamide nu mai pare ala de mult. Depinde cum îl marketezi, nu?

Pe mâini formula este mătăsoasă, ia ceva până intră în pielea mea. Nu mult, acceptabil. Să nu respir apoi lângă mâini, căci se umezesc instant. după absorbție pielea chiar este plăcut catifelată, mulțumim emulsifiantului silicon based. 

Pe ten ar trebui să aplic ceva mai puțin decît pe mâini - nu o pompită întreagă, cum am făcut azi dimineață, pentru că am senzația că durează o veșnicie până intră în piele. Da, îmi simt tenul cam lipicios, dar faptul ca este aproape oil free atenuează problema. Eu suport bine chiar și 10% niacinamide (shh! nu mă spuneți nimănui!), așa că nu mă aștept să mi se usuce pielea sau să am cojițe sau bubițe. E  plăcuta ca tratament din două în două seri pentru că tenul meu gras nu mai suportă să  aplic și altceva peste (sau sub) această cremă! Daca aveți ten uscat, s-ar pute asă priviți altfel lucrurile și s-ar putea să vă priască mai mult decât mie, de exemplu. Și să mai simțiți nevoia unei creme peste aceasta! 

Testați-o, dacă vă va permite acest lucru bugetul, și poate veți fi plăcut surprinse! 

6 comentarii:

  1. Eu am inceput sa o aplic pe ten de cand am primit-o, chiar imi prieste foarte bine si nu mi-a uscat tenul deloc - imi place ca se impaca bine cu niacinamidele.
    E bun pretul care-ti iese tie, eu ma astept ca Cicaplast Mains sa fie comercializata cam la acelasi pret, doar ca are 50 ml.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Adina! :-)

      da, merge bine pe ten si la mine, il vad bine hidratat dar doar atat. Nu e suficienta lista de ingrediente, nu tu antioxidanti sau anti iritanti.... si la tenul meu gras nu prea merge sa aplic multe lucruri in layering .

      De asta sugeram ca pentru cele ca mine ar fi mai bine sa il foloseasca pe post de tratament o data la 2 zile, seara, si sa foloseasca alternativ o crema bogata in antioxidanti , anti iritanti, cell communicating si skin identicals.

      abia astept sa vad pretul de raft! :)

      Ștergere
    2. Tenul meu e mixt si am o rutina destul de complexa, zic eu. Dimineata, dupa curatare, toner Derma E si serum Skin Balancing Paula's Choice si SPF, iar in serile astea, dupa demachiere, am folosit acelasi toner, AHA sau BHA, ca le alternez, si crema LRP. Am de gand s-o mai sar din schema in cate o seara si sa aplic si un ulei - Pai sau uleiul de argan mi-au placut pana acum.

      Ștergere
    3. uite, eu mai moale cu uleiurile pe ten, ca si asa e grasut dragut ;-) iar argan - cu atat mai putin!: -))

      Ștergere
  2. Simona, esti pentru mine model si inspiratie ;) as folosi crema doar pe maini. Tenul meu nu este incantat de o cantitate prea mare de niacinamide sau unt de shea. Merge bine ca si cadou de sarbatori

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hehe, ma straduiesc si eu :)

      noroc la formule! perioada se anunta tare plina :-)

      Ștergere

Scrie ca şi cum ţi-ai scrie ţie, cu respect şi toleranţă. Îmi rezerv dreptul de a publica sau nu comentariul tău.