vineri, 26 octombrie 2012

Musetel de toamna :)

Am facut un lot de 400g de... crema de maini :)) Nu, nu doar pentru mine, am distribuit-o catre trei persoane, eu fiind a patra :). Pentru maini in anotimp rece, as putea adauga. Este o emulsie facuta cu gandul "a little goes a long way". Nu este nevoie de multa pentru a asigura pielii uscate un plus de protejare, asa ca ma astept sa tina mult si bine :)

Mie mi-am ambalat-o intr-un borcan de plastic, in rest am plasat-o in recipiente airless. Consistenta ei este suficient de tare incat sa stea in borcan cu bine, dar suficient de moale ca sa poata sa fie pusa si in recipientul cu pompita :)

Sa vedem ce contine deci:

1. untul de cacao si alantoina sunt doua ingrediente aprobate de FDA ca si oclusive, adica formeaza o bariera pe piele ce impiedica evaporarea apei din stratum corneum (stratul superior al pielii). Despre untul de cacao banuiesc ca ati mai auzit, nu intru in detalii. Alantoina este o substanta derivata din tataneasa si este cicatrizanta, calmanta si reparatoare
2. glicerina si pantenolul sunt umectanti, ingrediente care absorb umezeala din aer si o aduc in apropierea pielii. Amandoua sunt alcooli, dar sunt in forme tolerate de piele, ajuta in hidratare.
3. untul de macadamia este emolient
4. extractul de ceai alb, verde si honeybush – l-am adaugat pentru efectul antioxidant.
5. hydrolized wheat protein – adica proteine hidrolizate din grau- sunt in principal emolienti, water-binding , film forming (eu le folosesc si in cremele pt fata sau in balsamul de par)
6. clorofila – pentru o tenta verzuie a cremei, colorant natural
7. extract de musetel: am folosit doua uleiuri esentiale si un extract pur. Nu doar pentru parfum, dar si pentru continutul de bisabolol pe care il au aceste ingrediente (bisabololul este un foarte bun antiiritant): Matricaria chamomilla, Anthemis nobilis, Chamomilla recutita
8. isopropyl myristate – este un ester folosit in cosmetice pentru a mai “imblanzi” senzatia de gras pe care o pot conferi acestea. este si un bun emolient si folosit in multe cosmetice cu un “feel”placut
9. glyceryl stearate, PEG100 Stearate, Cetyl alcohol – sistemul de emulsifiere (emulsifiant si co-emulsifiant).
10. apa – no comment. In afara de o textura mai lejera sau nu, in functie de cata apa are emulsia , apa mai este retinuta la nivelul pielii de umectanti, iar film fomerii (pantenol, alantoina, cacao, proteinele de grau) vin sa protejeze pielea si sa nu lase sa se evapore toata apa. Senzatia de racoare pe care o simtim cand ne dam cu o crema care contine apa se datoreaza evaporarii majoritatii apei din compozitie (ceea ce nu e un lucru rau, evident, pentru ca o crema mai fluida se poate intinde mai bine – daca are ingredientele potrivite), “imprastiind” pe suprafata pielii toate celelalte bunatati 
11. conservant de spectru larg, eficient impotriva bacteriilor si ciupercilor. Previne contaminarea cremei cu cele mai sus mentionate.
12. vitamina E - cu rol antioxidant.

Eu o folosesc pe maini si gambe, pentru ca in sezonul uscat pielea mi  se usuca destul de tare. Mai ales dupa ce spal vase sau mai stiu eu ce fac cu mainile in apa. O sa o iau cu mine la tara, unde, daca am ocazia sa bag mainile prin praf, imediat se usuca si plang :). Se foloseste cate putin, cate putin, pentru a o lasa sa intre si in piele, si a beneficia de protectie. Miroase a musetel (combinatia intre cele trei variante) si culoarea, daca nu se intelege din poza, este de un verde foarte pal :)

INCI: Water, Macadamia Ternifolia (Macadamia) Seed Oil, Theobroma Cacao (Cocoa) Butter,
Isopropyl Myristate, Glyceryl Stearate, PEG 100 Stearate, Orchis mascula extract, Panthenol, Glycerin, Hydrolized Wheat Protein, Cetyl Alcohol, Camellia sinensis (White Tea) Leaf Extract, Camellia sinensis (Green Tea) Leaf Extract, Cyclopia intermedia (Honeybush) Leaf Extract, Allantoin, Chamomilla Recutita, Matricaria chamomilla, Anthemis nobilis, CI 75810, Tocopherol,
Diazolidinyl Urea, 3-Iodo-2-propylbutylcarbamate,  Propylene Glycol

Nota: poza este de slaba calitate, nu am avut nici un chef sa fac vreun setup, si, evident, imi apartine. este facuta cu un telefon amarat :) si nici timp nu am pentru a o pune altfel in valoare. In posturile viitoare insa , ma voi stradui mai mult! :)

Un comentariu:

Scrie ca şi cum ţi-ai scrie ţie, cu respect şi toleranţă. Îmi rezerv dreptul de a publica sau nu comentariul tău.